Aanleverportaal
Van Q-uitvraag naar S-uitvraag
Voorheen ontvingen jeugdhulpaanbieders in de regio Haaglanden – conform contractafspraken – de Q-uitvraag. Hiermee werd elk kwartaal informatie opgevraagd over bijvoorbeeld wachttijden en wachtlijsten. Om de administratieve lasten voor jeugdhulpaanbieders zo beperkt mogelijk te houden, is besloten dat er niet meer elk kwartaal een uitvraag wordt gedaan, maar elk half jaar (semester). Vandaar de nieuwe term: S-uitvraag.
De S-uitvraag levert u aan via het aanleverportaal Haaglanden
Jeugdhulpaanbieders die de S-uitvraag moeten aanleveren, doen dit niet meer via de mail. Om de verwerking van de aangeleverde informatie te verbeteren, vragen wij jeugdhulpaanbieders in te loggen op het aanleverportaal Haaglanden en daar de informatie te uploaden.
Via onderstaande button komt u op het aanleverportaal Haaglanden terecht:
Meer informatie over het inloggen en de werkwijze voor het aanleveren vindt u in de FAQ en in de werkinstructie. Heeft u na het lezen van deze documenten nog een vraag? Mail dan naar informatiemanagement@sbjh.nl
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen voor meer informatie. Heeft u daarna nog steeds hulp nodig? In de FAQ staat ook hoe u contact met ons kan opnemen.
Vaakgestelde vragen
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Ga naar www.aanleverportaal.nl. Op het inlogscherm klik je op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt automatisch een e-mail met een eenmalige link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Let op: deze link is 8 uur geldig.
Hoe vraag ik een account aan?
Je kunt zelf geen account aanmaken. Heb je toegang nodig om een vragenlijst in te vullen? Neem dan contact op met informatiemanagement@sbjh.nl.
Kan ik de vragenlijst tussentijds pauzeren?
Ja, je kunt op elk moment pauzeren. Vergeet niet op ‘Opslaan’ te klikken, zodat je ingevulde antwoorden bewaard blijven.
Kan de vragenlijst door meerdere gebruikers worden ingevuld?
Ja, meerdere gebruikers kunnen gelijktijdig aan dezelfde vragenlijst werken. Antwoorden worden direct opgeslagen en het systeem registreert per gebruiker wie welke vraag heeft ingevuld. Zodra alle vragen zijn beantwoord, kan de vragenlijst worden afgerond.
Wanneer vindt de uitvraag plaats?
De uitvraagmomenten zijn twee keer per jaar gepland: de eerste ronde vindt plaats in januari/februari en de tweede ronde start in juli/augustus.
Hoelang duurt het invullen van de vragenlijst?
De duur van het invullen varieert per organisatie. Dit hangt af van het type geleverde zorg en de manier waarop de organisatie de benodigde gegevens registreert. De vragenlijst bestaat uit meerdere onderdelen, waardoor de tijdsinvestering per situatie kan verschillen.
Wat voor soort vragen bevat de vragenlijst?
De vragenlijst bevat onder andere:
– Aantallen overbruggingszorg, klachten en no-shows
– Metingen van wachttijden en factoren die hierop van invloed zijn
– Knelpunten in het zorgproces
– Vragen over de bezettingsgraad met betrekking tot verblijf
Waar kan ik het aanleverportaal vinden?
Klik op de volgende link om naar het aanleverportaal te gaan: www.aanleverportaalhaaglanden.nl
Staat je vraag er niet tussen of kom je er niet uit?
Neem dan gerust contact met ons op via informatiemanagement@sbjh.nl